Základní škola a mateřská škola ANGEL v Praze 12
Náš učitelský sbor je velice rozmanitý (věkovou strukturou, profesionálním zaměřením, národnostně), čímž nabízí žákům výraznou variabilitu a možnost „nalézt svůj vzor“, zároveň učitelé dbají na: maximální přiblížení se ke každému žákovi, vzájemný respekt a efektivitu ve výuce, čemuž i přizpůsobují metody a formy práce. Žáci i učitelé mají prostor pro uplatnění své individuality, celkové klima školy je nakloněno kreativnímu myšlení, nejsme školou strnulou, naopak, jsme školou dynamickou. Žáci i na druhém stupni chodí na devadesát devět procent do školy rády.
Na škole pořádáme projektové dny, např. jsme se věnovali postavení seniorů v různých kulturách, dopisy jsme oslovili domovy pro seniory, věnujeme se problematice cizinců na škole – dny tematicky zaměřené na nějaký stát – zapojuje se i školní jídelna.
Globální výuka je začleněna do různých předmětů, nejvíce pak do samostatného předmětu „My ve světě“, kde tvoří jádro předmětu zejména v osmém a devátém ročníku.
Zapojujeme se úspěšně do projektů přesahujících rámec školy – filmové festivaly Antifetfest, KWN – kde se zaměřujeme na problematiku mezilidské komunikace, nadnárodní projekt Comenius, znovu jsme zapojeni v projektu Extratřída (v letošním ročníku se snažíme zaznamenat pro další generace „Mizející Modřany“)…
Některé aktivity, které vykonáváme, jsou na vysoké úrovni, a proto bychom byli velice neradi, aby „uvízly“ pouze na lokální úrovni. O zkušenostech s nimi bychom se chtěli podělit s ostatními.
Titul Světová škola zavazuje k tomu, že budeme i nadále rozvíjet to, co opravdu umíme a zároveň zkoušet, co ještě můžeme a co je v našich schopnostech.
2013/2014:
Vyfoťme čas modřanských krás – cílem místní akce bylo vytvořit interaktivní mapu zajímavých míst, která jsou v Praze 12 „ohrožena zánikem“. Mapa vznikla ve spolupráci s počítačovým technikem a je dostupná na www.amda.cz/mapa/index.html Dále jsme pořídili fotografie do soutěže vyhlášené školním parlamentem. Vernisáž výstavy proběhla v komunitním centru školy s krátkým zahajovacím hudebně dramatickým pásmem.
2014/2015:
Cílem bylo vytvořit multifunkční prostor pro volnočasové aktivity, vzdělávání, akce žákovského parlamentu, kurzy komunitního centra pro veřejnost, místo pro prevenci sociálně-patologických jevů, včetně výstavy o životě přírodních národů se zvláštním důrazem na vzdělávání souběžně s rukodělnými výrobky, jež vytvořili žáci sami.
2015/2016:
Kdo to poví Cicerovi aneb Svět se mění nenápadně – cílem bylo podnítit v žácích druhého stupně zájem o dění v současném světě, o globální problémy, rozvíjet řečnické dovednosti, prezentovat své názory na veřejnosti, zapojit celý druhý stupeň. Žáci, kteří zvítězili v třídních kolech, postupně vystupovali na jevišti a prezentovali předem připravené proslovy na různé citáty související nějak s globální problematikou. Následovalo závěrečné kolo, před nímž si vytáhli citáty předem neznámé a měli krátký čas na přípravu.
2016/2017
Živoucí legendy
Hlavním cílem bylo natočit filmový dokument vzniklý z rozhovorů se žáky a seniory, přičemž nejmladšímu bylo 82 let a nejstaršímu 103. Prolomit mezigenerační tabu, navázat vztah mezi seniory a nejmladší generací, naučit děti pozitivně komunikovat, posilovat jejich organizační kompetence, kompetence k řešení problému.